Avui hem treballat 4 metàfores sobre els aprenentatges que podem fer a les classes a través de les TIC.
La metàfora tutorial: L’ordinador com a tutor
Amb aquesta forma de portar l’ensenyament amb les TIC es pot entendre que l’ordinador fa de mestre, i l’internauta d’alumne. Aquí trobem que el programa ens dóna unes instruccions, l’alumne respon i el programa corregeix (avaluació).
Un exemple d’aquest al trobem a: http://www.edu365.cat/entrena/
La metàfora de la construcció: l’ordinador com a alumne
L’alumne és qui dóna les instruccions, en aquest cas, al programa el programa només s’encarrega de reproduir aquelles instruccions que l’alumne li ha indicat.
Un exemple d’aquest al trobem a: http://scratch.mit.edu/
La metàfora del laboratori: l’ordinador com a simulador
Aquest programa permet un aprenentatge per descoberta, però d’una forma més tancada, ja que l’usuari pot manipular diversos paràmetres però no afegir-ne de nous.
Un exemple d’aquest al trobem a: http://www.xinxeta.com/xinxetaframes.htm
La metàfora de la caixa d’eines: l’ordinador com a eina
Programes que els infants haurien de començar a utilitzar de ben petits per tal de saber gestionar la informació, organitzar-la i estructurar-la, utilitzant diferents eines de suport a la comunicació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada