La Taxonomia de Bloom, tal i com hem vist a la classe de GTIC i com podem trobar a la Viquipèdia, és la llista d'habilitats i dels processos que podem trobar a les diferents tasques escolars. S'estructuren d'una forma jeràrquica, així que no s'assoliran les habilitats superiors fins no haver adquirit els processos inferiors.
El 56 van voler que la gent comprengués els coneixements. Així que van fer aquesta piràmide.
El 56 van voler que la gent comprengués els coneixements. Així que van fer aquesta piràmide.
El bon
comunicador agafa l’esquema de "La taxonomia de bloom d’habilitats del pensament(1956)". En el qual les accions són recollir informació, confirmar l’aplicació,
fer ús del coneixement, analitzar, sintetitzar i avaluar.
"La taxonomia de bloom del 2000" implica més complexitat que l’anterior. Hi ha un canvi dels
substantius de la proposta original a verbs. Un altre exemple de canvi seria la
síntesis amb un criteri més ampli i relacionar-la amb crear. A més, es modifica
la seqüència en que es presenten les
diferents categories.
Com més amunt més complexa és l’habilitat.
Maclujan parlava de les diferències dels homes. Nosaltres tenim l’smpartphone
com una extinció del nostre cos. Un exemple d’aquest seria el blog.
"La taxonomia deBloom per la era digital (2008)". Aquesta taxonomia està acord amb la nostra era
digital. Per això podem veure els diferents verbs i eines del món digital que possibiliten
el desenvolupament d’habilitat per Recordar, Comprendre, Aplicar, Analitzar, Avaluar
i Crear.
En definitiva, hem
de tenir habilitats cognitives elevades per sobreviure al nostre món.
Aquí os deixo l'activitat realitzada:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada